FAQ
Vanliga frågor
Här hittar du vanliga frågor och svar på dem. Om du inte hittar svar på din fråga kan du också kontakta vår kundtjänst: sunlines@sunlines.fi
Är priset på kryssningen billigare i webbutiken?
Webbutiken har samma priser som fartyget. Du bör dock köpa biljetter i förväg i vår webbutik, eftersom kryssningarna ofta är fulla i förväg.
Avbokningsvillkor för onlinebutik
Du kan avboka eller ändra ditt köp på nätet senast 7 dagar före kryssningens avgångstid (18:00). Du hittar en bekräftelse på detta alternativ i din e-post.
Hur påverkar kallt eller regnigt väder kryssningen?
M/S Emma är väl rustad för finskt väder, så ingen fara! Om vädret slår om kan vi öppna/stänga det elektriska markistaket på vår solterrass. Den nedre salongen är uppvärmd och vår solterrass har infravärme. Solterrassens väggar är av glas.
Tänk om det blåser?
Vi kryssar främst i skärgården, där vi är skyddade från öppet hav. Blir vinden starkare kan vi ändra rutten och gå mer in i den inre skärgården som skyddar oss från havet. M/S Emma svajar inte mycket, även om det blåser hårt.
Finns det en garderob/förvaringsplats för kläder?
Tyvärr finns det ingen kläd- eller väskförvaring ombord.
Kan jag ta med egen dryck eller mat ombord?
Du får inte ta med egen mat eller dryck på båten. Du kan avnjuta vår buffé och förfriskningar från baren istället!
Säljs cigaretter ombord?
Vi säljer inga tobaksprodukter ombord.
Vilka betalningsmetoder accepteras ombord?
Du kan betala med kontanter och de vanligaste kreditkorten som Visa, Mastercard och Amex. Vi rekommenderar att du använder kontaktlös betalning.
Plats för avresa och retur?
Kan jag ta med min hund på kryssningen?
Tyvärr kan djur inte tas med på våra kryssningar.